جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بالفيديو| مي فخري تكشف سبب ارتدائها الحجاب واعتزالها التمثيل: مبقتش بخاف وبنام مرتاحة

الثلاثاء 01 ديسمبر 2020 | 08:44 صباحاً
ندى عصام
767
مي فخري

كشفت الفنانة الشابة مي فخري، السبب وراء ارتدائها الحجاب واعتزالها التمثيل بشكل مفاجئ، وهو ما أثار الكثير من التساؤلات وقتها.

وقالت مي، في فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام":"السلام عليكم ..أنا عملت الفيديو خصوصي عشان في سؤال الكل بيسأله ليا من فترة وأنا قررت أرد إيه سبب ارتدائي الحجاب واعتزالي التمثيل ..أولا بعيد عن إن الحجاب فرض أو مش فرض ده نقطة تانية، لكن أنا اتحجبت عشان بصراحة أخدت كل حاجة".

وتابعت:"أنا ربنا من عليا بنعم كتيرة جدا لدرجة إن مفيش حاجة ناقصاني ومبحلمش حاجة دلوقتي، وعشان كده قررت أحافظ على النعم دي بدل ما تروح مني.. والسبب إن ربنا لما من عليا بنعمه لمي نفسها مش للناس، فقررت أني أكون لنفسي ودلوقتي أنا مبقتش أنام زعلانة ولا مضغوطة وفي راحة ما بعدها راحة".

وأضافت في الفيديو:"على فكرة عاوزة أقول الحجاب مش مقيدني في لبسي أو في شكلي بل بالعكس بلبس كويس جدا وكل اللي نفسي فيه بس في حدود إنه يمشي مع حجابي وكمان بطلت الناس تبص عليا في الشارع وتضايقني يعني بقيت مرتاحة جدا".

واختتمت حديثها قائلة:"الحجاب فرض وأنا مقتنعة بكده وبتمني ربنا يثبتني ويهديني ..أنا حبيت بس أقولكم ليه اتحجبت ومن وقتها وأنا مبخفش وبنام مرتاحة".

وكانت الفنانة مي فخري قد أعلنت ارتدائها الحجاب بشكل مفاجئ الفترة الماضية، ولم تكتفي بالإعلان عن ذلك، بل حرصت على حذفت جميع صورها الجريئة التي ظهرت فيها وهي مرتدية المايوه، وتركت صورها بالحجاب فقط، وهو الأمر الذي آثار التسآولات حوله تركها مجال التمثيل أيضًا.

ونشرت فخري، صورتها بالحجاب عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام"، وعلقت عليها قائلة:"الحمد لله حمدًا طيبا كثيرا مبارك فيه كما ينبغي لجلال وجهه وعظيم سلطانة.اللهم الثبات ".

مي فخري

مي فخري فنانة شابة شاركت في العديد من الأعمال ولعل أبرزها "نصيبي وقسمتك3، اليبيت الكبير، ريح المدام، تصبح على خير، هبة رجل الغرب، بيت السلايف، فص ملح وداخ".