جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

رامي صبري يحسم جدل الخلافات ويغني للهضبة "محسود".. والأخير: أحسنت

الخميس 17 ديسمبر 2020 | 03:03 مساءً
ندى عصام
1396
رامي صبري

دخل الفنان رامي صبري، في التحدي الذي أطلقه الشاعر الغنائي تامر حسين، والذي دعى فيه المطربين لغناء مقطع من أغنية النجم عمرو دياب، الجديد "محسود"، والتي لاقت ردود أفعال قوية فور طرح البرومو الخاص بها.

وقبل رامي التحدي وقام بغناء مقطع من الأغنية، وهو ما أعجب به الهضبة وعلق عليه من خلال حسابه الشخصي بموقع التدوينات القصيرة "تويتر"، قائلًا:" : "الله الله الله إيه الحلاوة دي .. المنافسة بقت شديدة أوي أحسنت."

ومن جانب رامي صبري، عبر عن إعجابه بالأغنية، وكتب عبر حسابه الشخصي على "انستجرام":"أولاً أنا عملت تحدي لأغنية محسود علشان حاجتين، أولهما علشان الأغنية حلوة أوى وأنا بحب النوع ده من الأغانى ألحان صديقى، الملحن خالد عز".

رامي صبري

وأضاف: "ثانياً علشان أقول للناس كتير من الجماهير إن العلاقة بيني وبين الفنان الكبير عمرو دياب علاقة محترمة من عندي ومن عنده حتي الكلام اللي وحش اللي دايما بشوفه على السوشيال ميديا مكانش بيغير حبي واحترامي ليه بالعكس انا كنت بشتغل أكتر إني أعمل أغاني مهمة وده حصل أخيرًا، من النهاردة عايز اكلم الجمهور الكبير جمهور عمرو دياب يفهم اني بحترم هذا الرجل وبحترم تاريخه جدًا ومفيش بنا أي عداوة أو كره ذي ما بعض الناس بتقول".

وتابع:"مبروك الألبوم يا هضبة ودايما مشرفنا وفخورين بيك وشكرًا لكلامك الحلو، ومبروك لكل صناع الأغنية الحلوة الشاعر الكبير تركى آل الشيخ الملحن الكبير خالد عز، الموزع الكبير عادل حقى".