جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

أيمن بهجت قمر: ياريت لما حد يتوفى من الكورونا محدش يكتب السبب.. بلاش تفزعونا

الاثنين 21 ديسمبر 2020 | 03:27 مساءً
ندى عصام
406
ايمن بهجت قمر

طالب الشاعر الغنائي والسيناريست أيمن بهجت قمر، بعدم ذكر سبب حالات الوفاة المتأثرة بفيروس كورونا، حتى لا يشعر المصابين بالخوف والهلع.

وكتب بهجت قمر عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":"ياريت لما حد يتوفى من الكورونا محدش يكتب السبب لأن ده بيوتر الناس وبيخوفها وبيأثر في نفسيتهم وبالذات الناس اللي طلعت عينتهم ايجابيه.. اكيد الأخبار دي بتتعبهم وهما مش ناقصين".

ايمن بهجت قمر

وتابع:"انك تقول انك ايجابي اوكي أتفهم ده .. لكن ايه اللي هيفيد لما الناس تنشر أن سبب الوفاه كورونا ؟! إحنا عارفين أنها في بعض الحالات القليله ممكن تسبب الوفاة .. ارجوكوا بلاش تفزعونا .. ربنا يرحم جميع أمواتنا ويصبر أهاليهم ويسترها على الكل وكله هيعدي بإذن الله".

وكان أيمن بهجت قمر، قد رد على الجمهور الذين يلومونه فيما يخص تجاوبه مع المتابعين عبر حساباته الشخصية بمواقع التواصل الاجتماعي.

وكتب قمر تغريدة عبر حسابه الشخصي بموقع التدوينات القصيرة "تويتر":"فيه ناس بتلومني إني بتجاوب مع التعليقات وكأني مش واحد من الناس اللي بتكتب لي لا أنا بني آدم زيهم وبتنرفز وبرد"

وأضاف: "حتى في الشارع ممكن تلاقيني بشد مع سواق تاكسي، إحنا ناس طبيعية والنعمة اللي احنا فيها من محبة الناس فبلاش يبقى الطبيعي انك نجم وتتعالى، كلنا على باب الله والدنيا دوارة".