جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بعد الخلاف.. رامي صبري يطرح أغنية "شكرا" لعمرو دياب بصوته

الثلاثاء 12 يناير 2021 | 11:10 صباحاً
سارة إبراهيم
1619
رامي صبري

بعدما أعلن عن خلافه مع الملحن عزيز الشافعي واتهمه بسرقة أغنيتين منه ومنحهما للفنان عمرو دياب، والتي كان من بينها أغنية "شكرا"، التي طرحها عمرو دياب في ألبومه الجديد "يا أنا يا لأ".

الفنان رامي صبري طرح أغنية "شكرًا" بصوته، وقد اعتمد فيها على توزيع جديد ومختلف عن التوزيع الأصلي للأغنية، بينما استخدم نفس كلمات الأغنية الأصلية.

وكان رامي صبري قد كتب، على حسابه الخاص على موقع "الفيس بوك": "ولتاني مرة الملحن عزيز الشافعي، ياخد أغنية مني وإحنا شغالين فيها، ويديها لفنان تاني وهو الفنان عمرو دياب، بنفس الشكل التوزيعي والموزع، أغنية شكرا كده للي سابنا وأغنية زي ما أنتي، لذلك قررت عدم التعامل معه مرة أخرى".

رامي صبري وعزيز الشافعي

ومن جانبه، كذّب عزيز الشافعي كلام رامي صبري، بقوله: "مش هرد بالتفاصيل على كلام الزميل المحترم، عشان لما الواحد يبقى ليه فضل بعد ربنا في نجاح فنان وبيزود رصيده مع الناس، بيعز عليه بعد كده يقلل منه حتى لو تجاوز، ورغم إن كلامه كله مالوش أي أساس من الصحة، أحب دايما أشوفه ناجح وبيكمل اللي عملناه".

وأضاف: "وبشكره على استجابته لطلبي وقراري الشخصي اللي بعتهوله الصبح من خلال صديقنا المشترك محمد حامد بإننا منشتغلش تاني ونكتفي بنجاحاتنا، وبعتذر للسادة الصحفيين اللي بيتصلوا بيا مش عايز أدي الموضوع أكبر من حجمه وبكتفي بالبوست ده وبالكلام المحترم اللي كتبه زميلي وشريكي تامر حسين على صفحته عن أغنية شكرا، أما بخصوص زي ما أنتي فممكن ترجعوا للصديق المشترك محمد حامد وتسألوه".

رامي صبري وعزيز الشافعي